Onderweg - Reisverslag uit Doha, Qatar van Diallo Nijburg - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Doha, Qatar van Diallo Nijburg - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Diallo

Blijf op de hoogte en volg Diallo

27 September 2015 | Qatar, Doha

Na een jaar ervoor te hebben gewerkt is het nu eindelijk zo ver: ik ben op reis. Momenteel is die reis alleen nog weinig spectaculair. Ik zit namelijk in Doha op het vliegveld acht uur te wachten tot de vervolgvlucht naar Kathmandu vertrekt. Aangezien hier proberen te slapen zinloos is – zelfs al is het ondertussen midden in de nacht – dan maar mijn eerste blogpost schrijven.

Geen idee hoe vaak ik deze blog bij ga houden; misschien blijkt wel dat ik er totaal geen zin in heb als ik eenmaal echt op reis ben, of misschien vind ik het wel geweldig en worden alle Facebook tijdlijnen vol gespamd met mijn verhalen. Maar ik ga zeker mijn best doen hier regelmatig wat neer te zetten.

Morgen / vandaag – de dagen lopen een beetje vreemd in elkaar over, zo tussen tijdzones en overgeslagen nachten door – vlieg ik om 7.55 uur Qatari tijd door richting Kathmandu. Daar kom ik dan in de Nepalese middag aan om 15.25 uur. Om het makkelijk te maken heeft Nepal een tijdzone van GMT +5.45. Oftewel, 4 uur 45 minuten later dan in Nederland. Zal vast een goede reden voor zijn, maar die gaat mij te boven. In ieder geval betekent dat wel dat het berekenen op welke Nederlandse tijd ik aankom mij te ingewikkeld is; dat laat ik graag aan jullie.

Zodra ik in Nepal ben word ik opgehaald door iemand van het hostel waar ik de eerste twee nachten slaap. Dan is het acclimatiseren, bijslapen, en vervolgens een bus uitzoeken die me de bergen in brengt. De eerste blogpost waarin ik daadwerkelijk iets te melden heb komt dus binnenkort wel ergens, maar bij deze is de blog wel officieel ingewijd.

  • 27 September 2015 - 12:47

    Mirthe:

    Hey broer,

    Wat snel al een bericht! Ik ben trots! Geniet ervan!

    Groetjes,
    Mirthe

  • 27 September 2015 - 23:27

    Ingrid:

    Ha Diallo,
    Leuk om je belevenissen te volgen.
    Wij zitten nu met een wijntje bij de houtkachel.
    Kun jij vannacht de bloedmaan ook zien?
    Ik ben benieuwd.
    Maak er maar een foto van.

    Groetjes,
    Anne en Ingrid

  • 28 September 2015 - 09:30

    Gerard (KLM):

    Hè Diallo,

    Maak je niet druk om de tijd, deze is nu van jou!
    Geniet ervan en ik ga je volgen.
    Groet gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Azië

Nepal & Zuid-Oost Azië

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

In gebroken Engels

06 Januari 2016

Zand

24 November 2015

De toerist en de reiziger

16 November 2015

Contrasten

24 Oktober 2015

Annapurna
Diallo

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 9625

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 31 December 2015

Azië

Landen bezocht: